DaciaAnul acesta, în 2014, Dacia are dublu prilej de sărbătoare: 15 ani de la preluarea de către Renault şi 10 ani de la lansarea Logan, simbolul firmei constructoare de maşini de la Mioveni. Cu acest prilej, conducerea Renault, în frunte cu directorul general Nicolas Maure, a deschis larg porţile tuturor celor interesaţi în ce fel Renault a schimbat destinul Daciei şi a făcut un scurt bilanţ al acestei perioade petrecute împreună. Pe scurt, 15 ani de Renault la Dacia înseamnă investiţii de 2,2 miliarde de euro, 17.000 de angajaţi, 8 modele noi pe piaţă, cu un succes de vânzări uriaş (Logan, Logan MCV, Sandero, Sandero Stepway, Dokker, Dokker VAN, Lodgy şi Duster)  o producţie de 343.000 de maşini pe an, 5 milioane de vehicule produse la Mioveni şi 2 milioane de cutii de viteză. Cifra de afaceri a crescut cu 45%, anul trecut, până la 4,1 miliarde de euro, Dacia detronând, astfel, Petrom în topul companiilor româneşti. La Mioveni, la fiecare 55 de secunde, o Dacie nouă părăseşte fabrica. Aproape 93% din producţie pleacă la export, cifră ce reprezintă 8% din totalul mărfurilor trimise peste hotare de România. Astfel, Dacia face export de două milioane de metri cubi de piese pe an şi a angrenat, pe partea de piese şi servicii, peste 1.500 de furnizori, cea mai mare parte fiind tot firme româneşti.
Graţie investiţiilor şi managementului Renault, efectivele companiei numără peste 14.000 de salariaţi, doar pe platforma de la Mioveni, cei mai mulţi fiind angajaţi la Uzina de Vehicule – 8.500 de oameni, urmată de Uzina Mecanică şi Şasiuri – cu 3.800. Lor li se adaugă angajaţii Fabricii de Matriţe ce produce utilaje folosite în diverse fabrici, pentru alianţa Renault – Nissan, dar şi specialiştii de la Renault Technologie Roumanie de la Titu, precum şi cei de la Studioul de Design Renault de la Bucureşti. Media de vârstă este redusă, doar 36 de ani, iar ponderea numărului de femei angajate (4.700), estimată la peste o treime din total.

RTR, cel mai modern centru de inginerie din lume

Dincolo de cifre, succesul Dacia alături de Renault se poate vedea şi cu ochiul liber, în ceea ce înseamnă condiţii de lucru pentru angajaţi, tehnologie de ultimă oră, posibilitatea dezvoltării şi a afirmării tinerilor specialişti români chiar la ei acasă, în România! Deşi toată lumea asimilează Dacia doar cu platforma de la Mioveni,  Renault în România nu înseamnă doar uzina de asamblare. De o mare importanţă în economia producţiei o reprezintă centrul de inginerie de la Titu, Renault Technologie Roumanie, dar şi Centrul de design Renault de la Bucureşti. Astfel, pe o distanţă de numai 100 de kilometri, Renault şi-a amplasat strategic toate unităţile necesare lanţului specific producţiei de maşini.
RTR Titu este unul dintre cele mai moderne centre de inginerie din lume, ce beneficiază de tehnică similară marilor producători, de la SUA la Germania şi Japonia. Centrul asigură activitatea de dezvoltare a gamei Entry, de la Logan  şi Duster până la ultimele modele, Lodgy şi Dokker, în cooperare cu centre de inginerie ale Renault din Franţa şi din lume şi asigură asistenţa tehnică şi industrializarea proiectelor în cadrul Uzinei Vehicule şi Uzinei Mecanică şi Şasiuri.

200 de ori ocolul Pământului, într-un an!

Creat în 2006, RTR e ridicat pe locaţia unei foste baze militare, în formula de greenfield, adică un centru industrial total independent din punct de vedere al utilităţilor  şi total ecologic. La RTR funcţionează şi centrul de  încercări, folosit  pentru testarea şi validarea vehiculelor finite şi organelor mecanice. Este singurul centru de încercări din Europa de Est şi are ateliere unice în grup, la care se pot conecta toate centrele de inginerie Renault din lume, ce lucrează online. Un test poate fi început în România şi încheiat în Franţa, sau invers! Pe pistele de încercare, maşinile sunt verificate în condiţiile cele mai diverse de rulaj. Suprafaţa destinată încercărilor este de 350 ha, cu zeci de bancuri de teste pentru toate tipurile: anduranţă, frig extrem, ploaie, expunere la soare etc. Pe cei 32 de km de pistă de încercare, la standarde Renault, au fost construite zece tipuri diferite de piste: aderenţă, viteză, siguranţă, comportament, teste acustice etc. Într-un an de zile, la Titu, se fac 8 milioane de km, adică de 200 de ori ocolul Pământului şi 450.000 de ore de teste pe bancurile de testare, ce echivalează cu utilizarea unui vehicul timp de 52 de ani.
Renault Design Central Europe, înfiinţat în 2007, este integrat în reţeaua centrelor de design a Grupului Renault, de celelalte studiouri din São Paulo (Brazilia), Kiheung (Coreea de Sud), Chennai şi Mumbai (India). Aici lucrează 24 de designeri, de 8 naţionalităţi diferite, care concep designul modelelor Dacia şi celor din gama Entry şi care au realizat şi designul noului Duster, lansat la sfârşitul lui 2013. Aici se sculptează modelele pe calculator, se face modelare 3D, design, calitatea percepută şi planul de formă.

Comments

comments

DISTRIBUIȚI