Într-o apariţie televizată de joi, Constantin Stroe, membru al Consiliului de Administraţie al Automobile Dacia, şi, în acelaşi timp, şi preşedinte al ACAROM, Asociaţia Constructorilor de Automobile din Romania, a adus în discuţie propunerea ca TVA-ul pentru maşinile noi să fie zero, pentru a încuraja astfel cumpărarea şi producţia de automobile autohtonă, solutie care ar însemna un plus la bugetul de stat prin diferite mecanisme financiare.

 

Propunerea sa a fost interpretată ca venind din partea Dacia, însă conducerea  uzinei s-a delimitat de ea şi a ţinut să precizeze acest lucru într-o poziţie oficială. “Afirmațiile domnului Constantin Stroe referitoare la cererea de TVA 0 la achiziția de mașini noi au fost făcute în numele ACAROM și nu al Dacia. Automobile Dacia încurajează toate măsurile care permit creșterea pieței de mașini noi, dar nu a cerut Guvernului să introducă TVA zero la achiziţia de maşini noi”, este precizarea primită prin intermediul Direcţiei de Comunicare Dacia.

Potrivit lui Constatin Stroe, o astfel de propunere fiscală ar avea potenţialul de a creşte vânzările, în condiţiile în care programele guvernamentale din segmentul auto – “Rabla” şi “Prima Maşină” – nu aduc un plus consistent la vânzări. Astfel aprecia Stroe, scutirea de TVA pentru vânzările de maşini noi ar însemna un plus nu doar pentru cumpărători, ci şi pentru buget, în ciuda faptului că iniţial încasările ar fi mai mici. “Propune-ţi, domnule, să vinzi 50.000 de maşini noi, fără TVA. Înseamnă nişte locuri de muncă stabile, care înseamnă taxe, impozite, o serie de alte contribuţii. Sigur că primul răspuns al ministerului, apoi domnule, noi vom avea o gaură de TVA înmulţit cu numărul de maşini”, a explicat Stroe pentru Digi2, conştient că  propunerea va fi întâmpinată cu reticenţă de Ministerul de Finanţe.

 

 

Comments

comments

DISTRIBUIȚI