Cum poți afla ce vechime ai acumulat la pensie. E nevoie de cont de utilizator pe site-ul Casei de Pensii

0
224

Cum poți afla ce vechime ați acumulat la pensie. E nevoie de cont de utilizator pe site-ul Casei de Pensii. Vechimea în muncă poate fi calculată de orice salariat din România, pentru a şti fiecare câţi ani a acumulat pentru pensia de la stat, doar prin accesarea contului de utilizator pe site-ul Casei Naționale de Pensii Publice (CNPP).

Vechimea acumulată este prezentată fie ca situație lunară, fie ca situație anuală, potrivit avocatnet.ro.

Pentru a afla vechimea la pensie, se completează un formular online care apoi trebuie tipărit și prezentat, împreună cu actul de identitate (original și copie), la orice casă locală de pensii. Ulterior, veţi primi un e-mail prin care veţi putea seta parola contului şi puteţi avea acces la toate informaţiile care vă interesează.

1. După ce aţi obţinut parola, primul pas este autentificarea în contul de utilizator. Apăsaţi pe butonul „Autentificare” din colțul din dreapta-sus al site-ului www.cnpp.ro.

În pagina care se deschide, introduceţi e-mail-ul și parola, apoi apăsaţi „Autentificare”.

2. Abia după ce aţi intrat în cont, aveţi acces la meniu. Acesta este în partea stângă a paginii. În meniu, selectaţi „Datele mele din sistemul public de pensii”.

3. Ajunşi în această secțiune, alegeţi fie un document cu stagiile lunare de cotizare înregistrate în evidențele CNPP începând cu aprilie 2001, fie un document cu stagiile anuale de cotizare.
Intraţi pe stagiile lunare sau pe stagii anuale și apoi apăsaţi „Generează raport actualizat”.

4. Diferența este că în primul fișier puteţi vedea situația vechimii lună cu lună (zile lucrate, venituri, condiții de muncă, punctaj, angajatorii care au cotizat pentru tine, vechime totală de muncă acumulată), din aprilie 2001 și până în prezent, iar în al doilea apare situația anuală (fără detalii lunare).

Dacă vă interesează perioada de dinainte de aprilie 2001, trebuie selectat „Informații din carnetul de muncă” și apăsat pe „Generează raport actualizat”. Acest lucru se întâmplă pentru că din aprilie 2001 s-a renunțat la vechile carnete de muncă și s-a trecut la evidența electronică a muncii (datele raportate de angajatori prin declarația 112).

5. După ce aţi cerut generarea unui raport actualizat, trebuie să așteptați câteva minute până se generează efectiv în sistem și devine disponibil în cont. Când un raport este gata, primiţi un e-mail de notificare și raportul îl puteţi descărca, în format PDF, din contul de pe site-ul CNPP. Mai exact, mergeţi înapoi în pagina în care aţi cerut generarea raportului și veţi găsi acolo fișierul descărcabil.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here