Cel mai bătrân şofer din Argeş! La 91 de ani, conduce cu 130 km/h şi străbate toată ţara

1,920 views

Ion Păunescu din Piteşti are carnet de şofer de 77 de ani, adică din 1936, fiind cel mai bătrân conducător auto din judeţ.

Regele Mihai l-a ambiţionat să se urce singur la volan

Cu toate că se află la o vârstă foarte înaintată, nea Ion Păunescu este unul dintre cei mai activi bătrâni ai judeţului. Străbate ţara în lung şi în lat la volanul maşini, având o afacere cu cazane de încălzire, invenţie personală, înregistrată la OSIM. Cum la cei 91 de ani conduce cu măiestrie, nea Ion Păunescu ne-a dezvăluit din secretele celui mai bătrân şofer al judeţului. „Trebuie doar să te uiţi în faţă, la drum. Nu trebuie să stai cu ochii în stânga sau în dreapta. Ăsta este secretul şoferiei. Eu şi acum merg pe autostradă cu 130 km/h pentru că asta e viteza admisă. Ca sfat, băutura este cea mai mare nenorocire la volan”, spune Ion Păunescu, omul care şi-a luat permisul la vârsta de 23 de ani, deşi el conduce de la 14. „Când aveam cinci ani, tatăl meu a primit o moştenire în Curtea de Argeş, iar cu banii de acolo a cumpărat trei taxiuri, pe care le-a băgat pe traseele din judeţ. A fost primul din judeţ care a avut taxiuri. Când am mai crescut, unul din şoferii tatălui meu m-a învăţat să conduc. La 14 ani am luat singur maşina şi am plecat la drum. Mă duceam peste tot, chiar şi în afara judeţului. Pe atunci nu avea cine să mă controleze, pentru că maşini erau foarte puţine. Eu am făcut Liceul Militar la Mănăstirea Dealu din Târgovişte. Am fost coleg cu Regele Mihai, el fiind cu doi ani mai mare. Regele nu stătea acolo, ci venea la ore sau examene, după care pleca la palat. Îl vedeam mai mereu când ajungea la liceu şi observam că el conducea automobilul, iar şoferul stătea în dreapta, pentru că avea maşină cu dublă comandă. Şi atunci am zis: dacă el conduce, eu de ce nu aş putea? Şi aşa am avut curajul să iau maşina tatei şi să plec singur…”.

A condus şi pe front, deşi nu avea carnet

La 20 de ani, Ion Păunescu a plecat la război, ajungând pe frontul de la Stalingrad, unde a fost nevoit să fie şofer pe diverse maşini folosite în terenul de luptă, chiar dacă nu îşi luase carnetul. Trei ani mai târziu, în 1936, a dat examen şi a obţinut permisul de conducere, un examen despre care îşi aminteşte că nu a fost riguros deoarece, la acea dată, abia începuseră să se elibereze permisele auto. De atunci a condus tot felul de maşini, amintindu-şi că după veritabilul Nash, Păunescu s-a mai urcat la volanul a două maşini de epocă, anume Ford şi Chevrolet. În anul 1947, Ion Păunescu a trecut în rezervă şi, pentru că în timpul războiului devenise un foarte bun electrician, s-a întors la Curtea de Argeş, unde a pus pe picioare Cooperativa de Construcţii Electrice, iar pentru că lucrările sale au fost extrem de apreciate, a fost chemat la Piteşti, unde a înfiinţat Trustul de Construcţii pentru Instalaţii. După 1989 şi-a înfiinţat firma CLAP, specializată în cazane de încălzire pe gaz, combustibil lichid şi solid. De atunci străbate ţara în lung şi în lat la volanul maşinii, la vârsta de 91 de ani ajungând să cunoască drumurile ţării cu ochii închişi.

Comments

comments

DISTRIBUIȚI