Casa de Pensii a dezvoltat o platformă de servicii electronice. Cum poți să îți faci cont pe PORTALUL instituției

Casa de Pensii a dezvoltat o platformă de servicii electronice. Cum poți să îți faci cont pe PORTALUL instituției. „Pe site-ul Casei Nationale de Pensii Publice este o platforma de servicii electronice, numita PORTAL, destinata cetatenilor, contribuabili si beneficiari ai sistemului public de pensii si din sistemul accidentelor de munca si bolilor profesionale. PORTALUL are o sectiune publica de informatii destinate pubicului larg si o sectiune privata” a anunțat într-un comunicat oficial Casa de Pensii Argeș.

În secțiunea publică, cei interesati pot gasi acte normative ce reglementeaza domeniul pensiilor, informatii privind prestatiile oferite de sistemul public de pensii, noutatile din acest domeniu. De asemenea se pot printa formularele cu care lucreaza institutia.

Aceasta sectiune contine si un calculator de varste, unde in functie de data nasterii  se poate afla data pensionarii.

Sectiunea privata este un serviciu electronic gratuit, destinat fiecarui cetatean. Prin acest serviciu se pot accesa in timp real informatii referitoare la istoricul carierei, stagiul de cotizate realizat, viramente pentru pensia privata.

Pentru accesarea acestei sectiuni private, persoana interesata acceseaza fereastra “De ce sa imi fac cont?” de la adresa http://www.cnpp.ro.

  • Acolo se va completa un formular in care vor fi inscrise informatiile de identificare a utilizatorului.
  • Dupa completarea cererii, aceasta trebuie tiparita – se apasa butonul Tiparire formular acces on-line. Se va deschide o fereastra noua in care se poate vedea continutul documentului in format PDF si se poate tipari la imprimanta.
  • Se semneaza cererea tiparita.
  • Solicitantul se va prezenta personal cu cererea semnata si cu copia actului de identitate, la registratura oricarei case teritoriale de pensii.
  • persoana desemnata pentru aceasta activitate din cadrul casei teritoriale de pensii va procesa cererea. La activarea contului, solicitantul va primi o informare pe adresa de e-mail (adresa de corespondenta) furnizata la completarea formularului. In aceasta informare i se face cunoscut ca cererea de creare cont on-line a fost activata. I se solicita si stabilirea unei parole compusa din minim 8 caractere, dintre care este obligatorie o cifra si o majuscula.

„Facem precizarea ca toti acesti pasi sunt necesari pentru mentinerea integritătii datelor personale. Acordul utilizării datelor personale este dat prin introducerea acestora si semnarea olografă a cererii”, se mai arată în comunicat.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here