Aproximativ 3000 de spectatori au venit la regalul automobilistic de la Câmpulung, de pe traseul Lerești Voina.
La final, au rămas câteva sute, împătimiți ai sportului cu motor, care au înfruntat reprizele de ploaie torențială.
Prezent în premieră pe traseul de la Lerești- Voina, campionul Bulgariei Lyuben Kamenov a reușit, conducând inteligent, să câștige marele Trofeu, asta după ce Lucian Răduț, care a câștigat prima manșă, a ieșit în decor în manșa secundă.
Bulgarul, care a condus un Mitsubishi Lancer EVO VIII, a obținut per total un timp de 03.27.083. Pe locul doi a urcat un favorit al publicului argeșean, Ovidiu Zaberca. Dacă anul trecut a fost scos din cursă din cauza unui accident, Zaberca a obținut argintul la volanul unui Mitsubishi Lancer EVO VIII, cu un timp general de 03.27.135. Pe locul trei a terminat Laurențiu Ene, la volanul unei Honda Civic Type R, cu un timp de 03.30.400. Ca element de culoare, una din manșele de recunoașteri a fost deschisă de mai multe mașini de epocă ARO IMS.
Competiție acerbă și accidente spectaculoase
Trofeul Câmpulung Muscel 2016, organizat de Clubul Sportiv Brothers Motor Sport, sub egida Federaţiei Române de Automobilism Sportiv, a avut toate ingrendientele unui show total: un număr mare de piloți, public numeros, soare și ploaie, accidente spectaculoase și răsturnări de situație în clasament pe ultima sută de metri. Din cei 68 de concurenți, mai puțini de 56 au luat startul în ultima manșă de concurs. O parte din bolizi au fost avariați –・nu grav- , iar o altă parte, mai ales din rândul mașinilor de epocă, au fost ținuți pe margine de piloți din dorința de a-i proteja de eventuale daune din cauza traseului plin cu apă.
De departe, cel mai spectaculos accident l-a suferit, culmea, un pilot câmpulungean, foarte bun cunoscător al traseului. Mihai Bulugea (Fly pentru fani) s-a răsturnat după postul 1, după ce a intrat foarte puternic într-un viraj. Pista umedă l-a împins în șanț și a urmat o răsturnare spectaculoasă. Din fericire, nu au existat victime în rândul spectatorilor, măsurile de securitate, dar și cultura sportului cu motor a publicului muscelean spunându-și cuvintele. Nici pilotul nu a suferit răni, urcându-se singur în ambulanță.
De remarcat faptul că ediția de anul acesta a marcat și prezența campionului bulgar Lyuben Kamenov, dar și revenirea în marea scenă a doi dintre campionii naționali în anii anteriori: piteșteanul Valentin Porcișteanu și, după o pauză de trei ani, Daniel Onoriu.
Și personalitățile politice și administrative au venit pentru a se bucura de eveniment: fostul ministru Andrei Gerea, deputatul ALDE, deputatul PSD Gheorghe Marin, care a și premiat câștigătorii la gala campionilor organizată pe traseu, vicepreședintele CJ Argeș Simona Brătulescu, primarul Câmpulungului Liviu Țâroiu, viceprimarul Mărgărin Blidaru, dar și fostul primar Călin Andrei. Nu au lipsit nici președintele FRAS, Norris Măgeanu, și vicepreședintele FRAS, Cătălin Nicolaescu, ambii câmpulungeni.
Competiția auto a coincis și cu o acțiune caritabilă. Piloții și spectatorii au donat 1500 de lei pentru achiziționarea unui robot special pentru gătit alimente, atât de necesar copiiilor Centrului de Zi “廝ambi”・din Câmpulung.
Trofeul Câmpulung Muscel 2016, contând ca etapa a VII-a în cadrul Campionatului Național de Viteză în Coastă Dunlop, a fost organizat în parteneriat cu Primăria Câmpulung, Primăria Lerești și Consiliul Județean Argeș.