Campania de comunicare a Maratonului Olteniei 2017, powered by CEZ Romania, s-a remarcat printre cele 2.500 de inscrieri, jurizate de peste 40 de lideri ai industriei de comunicare, in cadrul SABRE Awards EMEA, una dintre cele mai prestigioase competitii internationale de branding, reputatie si engagement.
Proiectul „The Blood Hit” a fost nominalizat la categoria Practice Areas / Cause-Related Marketing si premiat cu Certificatul de Excelenta in cadrul IN2 Innovation Summit, la sectiunea Best in Audio: Podcasts & Music. Anuntarea castigatorilor a avut loc pe 23 mai 2018, la Muzeul Maritim din Amsterdam.
Campania „The Blood Hit” a pus accentul pe cauzele sociale, sustinute in 2017 de Maratonul Olteniei – caravana de donarea de sange desfasurata in randul angajatilor Grupului CEZ in Romania si dotarea cu echipamente medicale performante a Centrului de Transfuzii Sanguine Ramnicu Valcea. In cadrul competitiei, juriul a apreciat modul inovator in care muzica a fost utilizata in campania de comunicare a Maratonului Olteniei 2017, acordandu-i Certificat de Excelenta.
Inovatia adusa de Maratonul Olteniei 2017 a fost reprezentata de generarea primei teme muzicale compuse pe baza batailor inimilor sportivilor participanti la tura de recunoastere a traseului de Mountain Bike, desfasurata pe 7 iunie 2017. Acestia au purtat bratari de monitorizare a pulsului, iar datele colectate de pe aceste dispozitive au fost descarcate si analizate de artistii Raul Kusak si Electric Brother, care au gasit inspiratia de a crea soundtrack-ul oficial al Maratonului Olteniei.
Dispozitivele au fost purtate de Martin Zmelik, Country Manager Grupul CEZ in Romania, Carmen Bruma, jurnalist TV, si cei doi bloggeri sportivi, sustinatori ai evenimentului – Roxana Lupu (adrenallina.ro) si Emilian Nedelcu (biciclistul.ro). Cei patru au parcurs un traseu de 33 de kilometri cu diferente mari de nivel si cu zone dificile din punct de vedere tehnic, dar spectaculoase in acelasi timp, traversand padurea de langa Ramnicu Valcea.
In fiecare an, Maratonul Olteniei sustine o cauza sociala importanta pentru comunitatea locala, iar taxele de participare percepute de organizatori sunt utilizate la finantarea unor proiecte care contribuie la cresterea calitatii vietii in regiune. La contributia colectata din taxele de participare la maraton, CEZ Romania participa cu o suma egala.
Campania de comunicare, conceputa de agentia Rogalski Damaschin Public Relations, s-a derulat in perioada mai – august 2017 si a mai fost recompensata cu un premiu in cadrul Romanian PR Award (Silver for Excellence, la categoria „Sport and Entertainment”, in noiembrie 2017.
Organizata de catre publicatia Holmes Report, SABRE Awards EMEA este cea mai prestigioasa competitie din domeniul comunicarii si relatiilor publice. Infiintata in 2014, In2 SABRE Awards este o sectiune dedicata inovatiilor si celor mai noi tendinte de obtinere a engagementului prin comunicare si marketing, de la big data, la visual storytelling si digital tech.