Camera de Comerţ Argeş şi reprezentanţii Finanţelor Publice au prezentat agenţilor economici ultimele modificări legislative

682 views

Miercuri, 7 septembrie, a avut loc la sediul Camerei de Comerţ, Industrie şi Agricultură Argeş  Seminarul pe tema Legislaţie fiscală – informaţii, noutăţi, cazuistică, organizat împreună cu Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Argeş.

Au fost prezenţi reprezentanţii a peste 70 de companii care îşi desfăşoară activitatea în judeţul Argeş. Printre agenţii economici prezenţi în cadrul evenimentului, s-au numărat domnul Gheorghe BADEA, managerul Grupului Industrial Componente, domnul Ion BRĂNESCU, managerul Grupului JOHN, domnul Mircea ANDREESCU, reprezentant al DACIA RENAULT, domnul Sandu NICHITA, manager ARGCOMS etc. şi reprezentanţii instituţiilor locale, domnul Cristian SOARE, Prefectul judeţului Argeş, domnul Laurenţiu ZIDARU, Viceprimarul Municipiului Piteşti etc.

Din partea ANAF – Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Argeş au fost prezente doamna Gabriela IONESCU – Şef adjunct Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Argeş şi doamna Camelia FIRU – Coordonator activitate asistenţă contribuabili.

Gazda evenimentului a fost  Preşedintele Camerei de Comerţ, Industrie şi Agricultură Argeş, domnul George CAVAL.

Au fost prezentate ultimele modificări în privinţa declaraţiilor fiscale, clarificări în privinţa punctelor noi care se regăsesc inserate în acestea, modalităţile corecte de completare şi explicarea în detaliu a acestor proceduri. De asemenea au fost specificate modalităţile prin care ANAF răspunde promt solicitărilor contribuabililor, în vederea prevenirii erorilor care pot apărea privind aceasta activitate,  simplificării  şi evitării situaţiilor care apar pe parcursul desfăşurării acestor operaţiuni.

A avut loc si o sesiune de întrebari prin care au fost solicitate lămuriri privind colectarea dublă de TVA sau nerecuperarea acestuia din activităţi intracomunitare, dublarea impozitului pe profit şi destinaţia acestor sume, care nu se regăsesc în bugetul  de stat sau în investiţiile administraţiei locale şi centrale.

Conducerea  ANAF a fost receptivă la toate interpelările şi transmite tuturor celor interesaţi care nu au fost prezenţi în cadrul seminarului, să apeleze la call center-ul şi e-mailul instituţiei pentru clarificări, amintind că aceste răspunsuri au prioritate în faţa organului de control şi pot fi folosite ca mijloc de probă în situaţii litigioase.

Comments

comments