Așa cum se știe deja, ieri a fost reluată circulația pe strada Lânăriei, după ce au fost terminate lucrările de reabilitare a căilor de rulare și a barierei. Reprezentantul firmei constructoare, INTENS PREST SRL, Ilie Alexandru, a fost invitatul primarului Cristian Gentea în conferința de presă a instituției. Edilul i-a mulțumit public pentru rapiditatea și seriozitatea lucrării, subliniind că cel puțin 30 de muncitori au fost zilnic pe șantier, încă de la ora 6 dimineața.
Firma care a executat lucrarea, Intens Prest SRL este din Pitești și are sediul chiar la câteva sute de metri de barieră. Acesta a fost unul dintre motivele principale pentru care a acceptat proiectul, deși a nu a fost nici pe departe unul profitabil.
”Vă mulțumesc pentru aprecieri! Mă bucur că am făcut o lucrare bună. Vă mărturisesc că am pierdut bani la această lucrare dar am făcut-o pentru oraș, pentru noi, pentru piteșteni! Am făcut-o și pentru mine, fiindcă am firma imediat după barieră și știu ce nebunie este acolo. Lucrarea a fost scoasă la licitație de mai multe ori, dar finanțarea nu a fost OK niciodată, de aceea nu s-a băgat nimeni să o ia. Ultima licitație a fost făcută acum doi ani și am decis să intru ca să fac ceva! Am avut noroc că mare parte din materiale și utilaje le-am cumpărat încă de atunci, fiind aduse din Germania, altfel pierderea era mai mare. Dar știam asta!” a spus Ilie Alexandru.
Lucrarea nu este total terminată, faza următoare, cea de reglare a senzorilor care ridică și coboară bariera, ar trebui să dureze patru luni. Totuși, promite constructorul, vor fi grăbite toate demersurile pentru ca perioada să fie scurtată cât se poate. ”Sunt niște proceduri impuse de Autoritatea Feroviară Română, niște pași ce trebuie parcurși, pentru siguranță, dar vom face tot posibilul să se încheie cât mai repede. Este în joc siguranța călătorilor, mașinilor, pasagerilor, a pasajului… După ce se încheie toate aceste proceduri, autoritatea feroviară își va da OK-ul și atunci, întradevăr, totul va fi funcțional. Contractul este pe patru luni, dar noi vom scurta mult. Mi-ar dori ca într-o lună se se încheie! Dar nu depinde numai de noi. Dacă vom avea ceva blocaje la nivelul administrației centrale, sper că vom primi ajutor de la Primărie să intervenim pentru grăbire. În perioada următoare însă, trebuie să lucrăm puțin și la disciplina șoferilor, fiindcă acum nu mai e la mica înțelegere cu acarul!” a mai spus constructorul.
Noua barieră este concepută să se lase când trenul este la 1 kilometru distanță și să se ridice imediat după trecerea ultimului vagon. Astfel, timpii de așteptare vor scădea considerabil, de la zeci de minute la doar timpul necesar trenului să treacă de barieră, în funcție de lungimea acestuia.