Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va scoate la licitație până în luna decembrie studii geotehnice suplimentare pentru Secțiunile 2 și 3 ale Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești, cele mai dificile tronsoane care se întind pe circa 70 de km prin munți între Boița și Tigveni, potrivit unui răspuns oficial primit de Asociația Pro Infrastructura.

”La cererea noastră, într-un răspuns oficial trimis joi, 18.10.2018, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere confirmă că dorește să scoată la licitație studii geotehnice suplimentare pentru Secțiunile 2 și 3 ale Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești, de departe cele mai dificile tronsoane (aproape 70 de km prin munți între Boița și Tigveni) ale Coridorului Pan-European IV de pe teritoriul României.

Am atras atenția, în nenumărate rânduri, public dar și în contexte private, că este nevoie de studii geotehnice suplimentare pe aceste sectoare ale Autostrăzii A1.
Așa cum spuneam într-un comunicat din 04.10.2017 (link: http://bit.ly/2J8M6I7), în raportul lor din 2013, consultanții internaționali JASPERS/Halcrow au criticat aspru studiul de fezabilitate al Autostrăzii Sibiu-Pitești realizat în 2008 care conține soluții tehnice bazate pe informații aproximative, deduse din birou, fără investigații de teren suficiente, cu studii geotehnice lacunare și de slabă calitate.

Sperăm că, în sfârșit, CNAIR a început să asculte de vocile independente ale experților care doresc bunul mers al proiectului. Costurile asociate cercetărilor geotehnice sunt semnificative: foreze și alte utilaje care trebuie “cocoțate” în vârf de munte, execuție foraje la adâncimi mari (zeci, poate chiar câteva sute de metri), acces dificil cu alpiniști, dar și specialiști cu experiență care trebuie să interpreteze datele culese din teren.

Termenul asumat pentru inițierea licitațiilor este decembrie 2018. Solicităm responsabililor CNAIR să realizeze cât mai bine documentația de achiziție publică și să asigure un buget de timp și bani suficient astfel încât să atragă companii serioase care să întocmească un studiu geotehnic de calitate ridicată care să stea la baza construirii cu succes a celei mai importante autostrăzi din țara noastră”, precizează reprezentanții Asociației Pro Infrastructura.

Comments

comments