Astenia de primavară poate influenţa negativ creşterea părului – vitaminele esenţiale pentru sănătatea acestuia

0
930

Hair-stylistul Valentin Sandu din Piteşti ne vorbeşte despre sănătatea părului şi ne oferă sfaturi pentru a avea un scalp hidratat şi un păr strălucitor.

„Trebuie sa tinem cont de faptul ca parul este construit in proportie de 90% din proteine, mai exact, din keratina. Lipsa keratinei face ca parul sa-si piarda din stralucire si sa fie tern, acesta subtiindu-se foarte mult. Cele mai importante vitamine pentru par pot fi asimilate din suplimente sau din diferite alimente, fructe si legume. Cu alte cuvinte, nu trebuie sa neglijam nicio clipa alimentatia noastra si sa nu uitam ca un par sanatos este influientat in mod direct de sanatatea noastra fizica si in alta ordine de idei si de factorii externi ce intervin asupra parului. Dintre vitaminele importante pentru sanatatea parului amintim: vitamina A ce contribuie la hidratarea scalpului si ne protejeaza de matreata, dar nu trebuie nici ca aceasta sa fie in exces. Aceasta se gaseste in oua, morcovi, lapte, spanac, caiese, pere.

Vitamina D stimuleaza foliculul firului de par, determinandu-l sa creasca sănătos, vitamină ce o gasim in ciuperci, cereale sau pestele somn. Vitamina C ajuta la alungirea foliculului de par aceasta ajutand la cresterea si mentinerea firului de par intr-o forma sanatoasa. O gasim in citrice, ardei grasi, capsuni, mango, ananas, kiwi, rosii. Vitamina E ce este un antioxidant eficient, ceea ce contribuie la indesirea parului, iar Vitamina H regenereaza firul de par exfoliat sau ars la varfuri si este unul dintre principalii aliati impotriva caderii parului. Complexul de Vitamine B 1, B6, B12  joaca un rol extreme de important in sanatatea parului, dar si a unghiilor si a pielii. Vitamina B12 accelereaza cresterea firului de par, protejeaza unghiile si pielea de exfolierea excesiva”, explică hair-stylistul Valentin Sandu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here