ANPC a declanșat o investigație la mai multe companii aeriene

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a început o investigație de fond la o serie de companii aeriene care activează pe teritoriul României, ca urmare a sesizărilor referitoare la serviciile oferite de acestea. Ca și în România, la nivel european numeroase zboruri au fost anulate în ultima perioadă în plin sezon turistic, afectând serios vacanțele, dar și planurile pasagerilor. Companiile aeriene acuză lipsa de personal din industria aviatică și spun că fenomenul este prezent în întreaga lume.

Doar în ultimele două săptămâni companiile aeriene au anulat 41.000 de zboruri programate între 1 iulie și 30 septembrie în Europa, numeroase persoane fiind afectate de modul în care companiile transportatoare tratează pasagerii.

Vedem că din ce în ce mai multe curse aeriene sunt anulate sau au întârzieri și, sigur, pot afecta deplasarea până la finalul itinerariului, cea imaginată de consumator, pentru că avioanele sunt legate prin escale, acolo unde ne confruntăm cu deplasări pe o distanță mult mai mare. Tocmai de aceea și dublat de faptul că am început să primim un număr substanțial mai mare de sesizări, raportat la anii trecuți, am demarat în primul rând centralizarea acestora, analizarea și urmând să luăm măsuri legate de de demararea unui control de fond. Credem noi că lucrurile acestea erau totuși predictibile. Lipsa personalului nu este o poveste cu care se confruntă doar în ultima săptămână. Cu toate acestea, companiile aeriene continuă să pună pe piață curse despre care nu sunt siguri că vor putea fi duse la bun sfârșit, încasează de la consumatori banii acestora, ori returnarea nu are aceeași celeritate cu care s-a produs încasarea. Este una dintre tezele principale ce trebuie în primul rând lămurită, blocarea curselor ce nu sunt sută la sută sigur că vor putea fi organizate, pentru a nu mări și mai mare numărul de consumatori vătămaţi” a declarat președintele ANPC, Horia Constantinescu.

Potrivit acestuia, va fi vorba atât de sancțiuni pecuniare pentru abateri cu caracter transfrontalier (directiva Omnibus stabilește sancțiuni la cifra de afaceri) cat și de măsuri complementare prin interzicerea unor practici comerciale de această categorie tocmai pentru a limita.

În ce privește despăgubirile la care pasagerii prejudiciați au dreptul, aceștia trebuie să facă sesizare privind neplăcerile cauzate de companie cât mai aproape de momentul incidentului. Cu cât lucrurile sunt lăsate la voia întâmplării şi posibilitatea autorităţii de a verifica punctual ceea ce s-a întâmplat este din ce în ce mai dificilă. Imediat după ce se confruntă cu o anulare de cursă sau o întârziere excesivă este necesar să adreseze un e-mail operatorului economic. Dacă acesta nu răspunde într-un termen rezonabil, să se adreseze ANPC.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here