Analiză INS: Consumul a crescut cu peste 9 la sută în primele trei luni din 2020. Vânzările din comerţul cu amănuntul, considerate un bun indicator în privinţa dinamicii consumului privat, au crescut cu 9,4 la sută în primele trei luni din 2020, faţă de primul trimestru din anul precedent.

De asemenea, acestea au crescut în luna martie faţă de februarie cu 5 la sută, arată primele date transmise miercuri de Institutul Naţional de Statistică.

Măsurătorile INS surprind impactul crizei COVID-19 şi a măsurilor luate de autorităţi ca urmare a decretării stării de urgenţă pe teritoriul României începând cu 16 martie 2020. În martie, vânzările de alimente au urcat cu 12,3%, iar cele de produse nealimentare au înregistrat ușoare scăderi.

Datele INS arată că, în luna martie 2020, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut faţă de luna precedentă ca serie brută cu 5,0%, iar ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate a scăzut cu 3,6%.

Faţă de luna corespunzătoare a anului precedent, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut atât ca serie brută cu 3,9% cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 4,1%.

În intervalul 1 ianuarie – 31 martie 2020, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut faţă de perioada 1 ianuarie – 31 martie 2019 atât ca serie brută cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 9,4%, respectiv cu 7,5%.

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna martie 2020, comparativ cu luna precedentă, a crescut pe ansamblu cu 5,0% datorită creşterilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+12,3%) și la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+1,9%).

Scăderi s-au înregistrat la vânzările de produse nealimentare (-0,6%).

Comments

comments