ANAF a început reorganizarea internă. Digitalizarea şi telemunca, printre soluţiile introduse în contextul pandemiei de coronavirus. ANAF a început reorganizarea internă şi derularea unui plan, pe durata de un an, de reluare a activităţiii normale, în contextul crizei generate de COVID 19.

Digitalizarea şi folosirea a cât mai multe dintre tehnologiile online introduse în ultimele luni, precum şi promovarea în rândul angajaţilor săi a telemuncii se numără printre soluţiile ce se doreşte a fi implementate.

Mirela Călugăreanu, preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), a vorbit în exclusivitate la Antena 3 despre procesul de digitalizare de la nivelul instituţiei.

Încă de la înceutul stării de urgenţă, ANAF a implementat o serie de măsuri, astfel încât interacţiunea dintre angajaţi şi contribuabili să se realizeze la distanţă. Chiar dacă unităţile fiscale au rămas deschise publicului, am reuşit să limităm mult interacţiunea directă, promovând comunicarea online. A fost implementată plata obligaţiilor fiscale prin platforma ghiseu.ro. Am extins mult funcţionalităţile spaţiului privat-virtual. Şi o veste foarte bună! Într-un timp foarte scurt, ANAF va putea înregistra contribuabilii în spaţiul privat-virtual prin identificarea vizuală online. Acest lucru se va realiza prin intermediul unei sesiuni video.

În premieră, în cadrul ANAF a fost implementată semnătura electronică calificată şi totodată, un număr însemnat de angajaţi au acces de la distanţă la bazele de date soluţionând cererile depuse de contribuabili online.

Important este că şi segmentul de control fiscal, adică atât activitatea de inspecţie cât şi cea antifraudă, au început să se deruleze la distanţă şi în perioada imediat următoare veţi vedea că vom implementa deskauditul. Deskauditul este un control documentar de la distanţă şi perspectivele pentru anii următori sunt de a limita controalele la sediile contribuabililor şi de a realiza aceste tipuri de controale de la distanţă, cum de altfel se întâmplă în toate statele Uniunii Europene.

”Cu siguranţă că ne vor aduce o creştere a ponderii veniturilor colectate în produsul intern brut, între 2-3%, în următorii doi ani”

Cu siguranţă că acţiunile noastre vor fi orientate mai mult spre prevenire şi spre susţinerea conformării voluntare în domeniul colectării creanţelor fiscale.

Pe site-ul ANAF sunt postate un număr de trei proiecte de ordin al preşedintelui ANAF care îşi doresc reglementarea verificărilor documentare, dar şi o procedură transparentă prinvind elaborarea actelor de control, avizarea şi aprobarea acestora.

Lucrăm la implementarea la interconectarea caselor de marcat şi mai nou, la implementarea facturii electronice”, a spus Mirela Călugăreanu, preşedinta ANAF.

Comments

comments