5 iunie 2025 – prima cerere depusă pentru eliberarea Cărții Electronice de Identitate (CEI), la Pitești

Primăria Municipiului Piteşti, prin Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor, informează că de astăzi, 5 iunie, cetățenii pot solicita, la ghișee, emiterea Cărții Electronice de Identitate (CEI), un document modern, sigur și aliniat standardelor europene.

Primul piteștean care a depus cererea pentru eliberarea noii Cărți Electronice de Identitate (CEI) a fost edilul Cristian Gentea.

La prima oră am depus cererea pentru eliberarea noii Cărți Electronice de Identitate. Sunt primul piteștean care face acest pas spre digitalizarea serviciilor publice și creșterea securității datelor personale. De astăzi, 5 iunie, toți piteștenii vor beneficia, la cerere, de noua Carte Electronică de Identitate (CEI)! Piteștiul se alătură astfel orașelor din România care implementează acest document modern, după ce emiterea CEI a început în județul Cluj pe 20 martie 2025” a declarat primarul Cristian Gentea.

Opțiunea pentru CEI poate fi exprimată oricând, indiferent de valabilitatea actualului act de identitate.

Cartea Electronică de Identitate vine cu numeroase avantaje:

  • Dimensiune standard, similară cardurilor bancare, conform normelor UE;
  • Elemente avansate de securitate, care asigură protecție împotriva falsificării și a furtului de identitate;
  • Posibilitatea utilizării ca document de călătorie pentru deplasări în statele Uniunii Europene;
  • Acces rapid la servicii electronice și posibilitatea utilizării pentru semnătura electronică.

Datele înscrise în Cartea Electronică de Identitate:

  • În format tipărit: nume, prenume, cetățenie, data nașterii, sex, imaginea facială, CNP, semnătura olografă.
  • În format electronic: toate datele tipărite, la care se adaugă prenumele părinților, domiciliul, impresiunile papilare a două degete ale titularului și certificate digitale pentru autentificare sau semnătură electronică.

Impresiunile papilare înscrise în CEI sunt șterse ireversibil, ulterior, din baza de date a autorității emitente, procedură similară cu cea aplicată în cazul pașaportului electronic.

Pentru informații suplimentare privind data de la care se vor înregistra și solicitări on-line, vă rugăm să urmăriți anunțurile comunicate prin intermediul site-ului și al paginii oficiale de Facebook ale Primăriei Municipiului Pitești.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.