Reprezentantii Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor Arges celebreaza, ca in fiecare an, ziua de 15 martie – Ziua Mondiala a Drepturilor Consumatorilor.

Astfel, dupa intalnirile avute cu elevii Colegiului Maria Teiuleanu in data de 12 martie 2018 si cu studentii Universitatii Constantin Brancoveanu in data de 13 martie 2018, in cadrul evenimentelor organizate pentru marcarea zilei 15 martie –€ Ziua Mondiala a Drepturilor Consumatorilor se va desfasura si faza judeţeana a Concursului Naţional “Alege! Este dreptul tău”.

Sambata, 17 martie 2018, la Palatul Copiilor din Pitesti, va avea loc faza judeţeana a concursului unde si-au anuntat deja participarea elevi din unitatile de invatamant argesene. Concursul de anul acesta va avea ca tema crearea unei piete on-line echitabile si sigure. Reprezentanţi ai Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor Arges, ai Inspectoratului Scolar Arges, ai Asociatiilor pentru Consumatori alaturi de reprezentanti ai mediului de afaceri si ai mass-media argeseana, vor face parte din comisia de jurizare a concursului.

Importanta temei de concurs este data si de faptul ca vanzarile on-line inregistreaza cresteri consistente in fiecare an. Cu titlu de exemplu, in anul 2016 consumatorii români au făcut plăți de 1,8 miliarde de euro (cca 5 milioane de euro în fiecare zi) pentru cumpărături on-line. Aceasta cifra evidentiaza o crestere de aproape 30% în raport cu anul 2015, când s-au înregistrat 1,4 miliarde de euro. Doar in noiembrie 2016, in perioada deja cunoscutului Black Friday, românii au cumpărat produse în valoare de aproximativ 130 de milioane de euro, cu mult peste valoarea de 100 de milioane de euro înregistrată in anul anterior. De asemenea, in anul 2016 o creștere consistenta a cunoscut și comercializarea terminalelor de tip smartphone acestea inregistrand o cota de cca 70% din piata fata de 50% în 2015. In consecinta, comertul online din România a înregistrat la randul sau creșteri semnificative ale traficului generat prin suportul dispozitivelor mobile, astfel incat, peste 50% din vizitele pe site-uri se fac de pe telefon iar achizițiile făcute de pe aceste dispozitive au ajuns la 35-40% din totalul cumpărăturilor online.

Intensificarea comerțului precum și evoluția continua a pieței presupun insa procese de actualizare continuă a legislației precum și îmbunătățirea si adaptarea sistemului de primire și instrumentare a reclamațiilor. In acest sens, pe site-ul www.anpc.gov.ro este disponibila o aplicatie facila destinata indrumarii consumatorilor cu privire la modalitatea de depunere a unei reclamatii on-line. In sens legislativ, OUG 34/2014 asigura deja un cadru legal armonizat la nivel european cu privire la respectarea drepturilor consumatorilor in cazul comertului in afara spatiilor comerciale.

Comments

comments