12 echipe de cicliști iau startul în Turul României astăzi, din Timișoara. Competiția va putea fi urmărită în direct pe TVR1, TVR3 și online.
Turul României, cea mai importantă competiție ciclistă a țării organizată de Federația Română de Ciclism alături de Auchan Retail România și Ministerul Tineretului și Sportului, în calitate de parteneri principali, debutează astăzi, 8 septembrie, la Timișoara. La start sunt aliniate 12 echipe de cicliști din România, Republica Moldova, Germania, Polonia, Bulgaria, Kazakhstan și Cambodgia. Mica Buclă traversează anul acesta un traseu de peste 700 km în perioada 8-13 septembrie, iar cele mai importante momente din competiție vor putea fi urmărite în exclusivitate pe TVR1 și TVR3, dar și online pe www.turulromaniei.com și pe paginile de Facebook Turul României și Auchan România.
„Astăzi dăm startul Turului României la ciclism! O adevărată provocare ediția din acest an, dar ne-am ambiționat să păstrăm tradiția evenimentului, așa că ne-am pregătit cu soluții și planuri în avans, ceea ce ne permite să pornim astăzi în competiție cu un pluton format din 12 echipe din 7 țări, atât echipe continentale, cât și naționale și de club. Abia așteptăm să ne bucurăm împreună de această ediție și de traseele spectaculoase pe care le vom străbate, cu siguranță va fi ca o gură de aer pentru noi toți, după o lungă perioadă fără competiții sportive. Pornim din Timișoara, urcăm pe Transfăgărășan și încheiem Mica Buclă în București! Ne puteți urmări LIVE la TVR, haideți cu noi!”, a declarat Eduard Novak, președintele FRC.
Printre echipele confirmate la linia de start se numără 6 echipe UCI continentale, respectiv: Vino Astana Motors (Kazakhstan), CCC Development Team (Polonia), Cambodia Cycling Academy (Cambodgia), Bike Aid (Germania) și echipele românești Team Novak și Giotti Victoria Savini Due. De asemenea, la Turul României participă și 3 echipe naționale (România, Bulgaria, Moldova) și 3 echipe de club din România (CSA Steaua București, UVT Devron, Olimpic Torpedo Zărnești).
Competiția a debutat astăzi, 8 septembrie, la Timișoara, cu ceremonia de prezentare a echipelor, aceasta fiind urmată, începând cu ora 18:00, de cursa-prolog în cadrul căreia echipele vor parcurge un traseu de 3,6 km în jurul Pieței Libertății.
În lupta pentru tricoul galben, cicliștii vor parcurge anul acesta un traseu spectaculos de peste 700 km ce surprinde numeroase obiective turistice și orașe de referință pentru turismul românesc.
Astfel, Turul României va continua miercuri, 9 septembrie, pe traseul de peste 170 km dintre Timișoara și Oradea, joi, 10 septembrie, pe ruta Oradea – Cluj-Napoca, vineri, 11 septembrie – Târgu Mureș – Lacul Sf. Ana. În urma unei modificări recente, etapa de sâmbătă, 12 septembrie, va porni din comuna Cârțișoara, jud. Sibiu, în loc de Brașov. De aici, cicliștii vor continua traseul stabilit inițial spre Transfăgărășan, cu destinația Curtea de Argeș. Competiția se va încheia duminică, 13 septembrie, la București, cu un circuit de 5 km între Piața Presei Libere și Piața Victoriei.
Turul României este organizat de Federația Română de Ciclism alături de partenerii principali Auchan și Ministerul Tineretului și Sportului și este sprijinit în acest an de sponsorii: Danone Yo Pro (tricoul galben), Orange (tricoul albastru și partener de tehnologie), Zuzu Fit (tricoul verde), ETI Dare (tricoul roșu), Ariel, Chio, Pizza Guseppe, GoKidy, Hochland, La Dorna, Olympus, Orbit, Pepsi, Perfect Fit, Wanted, Zero Candies, Agrosel, Carpat Sport, Ceetrus, Iulius Town, Karcher, Oney, Aquavia – apa oficială, Zarea – spumantul oficial, Expedicar – partener de mobilitate, Universitatea de Vest din Timișoara – partener instituțional. Turul României 2020 este alimentat de Petrom.
În cadrul Turului României vor fi acordate o serie de tricouri distincte: tricoul galben (acordat liderului clasamentului general), tricoul verde (acordat celui mai bun cățărător), tricoul roșu (acordat celui mai bun sprinter), tricoul alb (acordat celui mai bun rutier U23) și tricoul albastru (pentru cel mai bine clasat român în clasamentul general).
Despre Turul României
Turul României sau „Mica Buclă” este cea mai importantă competiție ciclistă din România. Prima ediție a Turului, câștigată de echipa Bulgariei, a avut loc în 1934, pe o distanță de 1026 de kilometri, având 7 etape. Originile Turului datează însă de la începutul secolului trecut. În august 1910, inspirată de Turul Franței, publicația „Revista Automobila” a organizat Circuitul Munteniei, la care au participat 18 concurenți, pe ruta București-Sinaia-Târgoviște-Butimanu-București. Odată cu venirea Primului Război Mondial, competiția s-a oprit. În 1934, ziarul „Sportul Zilnic” a organizat prima ediție a Turului României, țara noastră devenind a șasea din lume cu propriul tur național. Din 1950 până în 1974, Turul României a fost organizat cu regularitate, urmat de o perioadă de pauză până în 1983. Din 1984, a fost reluată organizarea Turului. Cea mai rapidă cursă parcursă în cadrul Turului României a fost în 1974, între Pitești și București, când cei 109 kilometri au fost parcurși cu o medie de 52,516 km/h. Mircea Romașcanu și Constantin Dumitrescu, două legende ale ciclismului românesc, au câștigat fiecare de 3 ori Turului României, fiind cel mai mare număr de victorii individuale.
Mai multe informații despre Turul României 2020 sunt disponibile pe www.turulromaniei.com și pe www.auchan.ro.
Despre Auchan
Auchan România are în portofoliu 33 de hipermarketuri Auchan, 5 supermarketuri Auchan și o rețea de 26 magazine de proximitate MyAuchan. Cu peste 280.000 m2 suprafaţa netă de vânzare, aproximativ 10.000 de angajaţi, o cifră de afaceri cu taxe de peste 1,2 miliarde de Euro, Auchan propune celor circa 5 milioane de locuitori din orașele în care sunt prezente magazinele sale un comerţ modern, de calitate, cu cele mai largi game de produse şi un concept de discount responsabil, cu toate preţurile mici, permanent. Pe www.auchan.ro, Auchan prezintă clienților peste 25.000 de produse și, în acelasi timp, operează website-urile dedicate activităţilor de gastronomie tip restaurant – lamasa.auchan.ro și de florărie – florarie.auchan.ro. Totodată, Auchan România realizează o serie de acțiuni importante pentru promovarea activităților de responsabilitate socială şi integrare a tinerilor, dar şi programe pentru protejarea mediului înconjurător care au drept scop gestionarea deşeurilor, economisirea resurselor etc. Printre cele mai ample acțiuni de responsabilitate derulate de către companie se numără campania Mobilizatron, care a condus la plantarea a 100.000 de copaci în România, realizarea filmului România Neîmblânzită, primul documentar despre natura României, precum și campania de colectare a uleiului alimentar uzat prin intermediul hipermarketurilor Auchan.