112 – Apelul care salvează vieți! Tu ştii ce ar trebui să spui când anunţi o urgenţă?

313 views

112 –€ Apelul care salvează vieți! Tu ştii ce ar trebui să spui când anunţi o urgenţă? Sâmbăta trecută, Lăcrămioara Ion, consilier juridic la Direcția Generală Management Urgențe Medicale (DGMUM) din cadrul Departamentului pentru Situații de Urgență (DSU), aflată în trafic în zona Polovragi din Gorj, a surprins un accident rutier cu mai mulți răniți și a avut un comportament civic exemplar.

Felul în care a acţiuonat a fost lăudat de colegii de la ISU Gorj care au avut astfel un partener calm, pregătit şi devotat încă de la momentul apelului.

În primul rând, având cursul de prim ajutor, a știut cum să intervină. În al doilea rând, a știut ce să anunțe la apelul unic de urgență 112, astfel încât salvatorii să acționeze prompt și să fie pregătiți pentru dimensiunea cazului.

Voi știți cum să vă comportați în cazul în care sunteți martorii unei situații de urgență?! Dar ce spuneți la 112?

112 este numărul unic pentru apeluri de urgență disponibil gratuit la nivelul întregii țări, ce poate fi apelat din toate rețelele de telefonie fixă sau mobilă.

Cetățenii aflați în situații de urgență pot suna la 112, 24 de ore din 24, pentru a solicita asistența serviciilor specializate de intervenție (ambulanță, SMURD, poliție, pompieri, jandarmi, salvamontiști).

Iată mai jos câteva recomandări!

Principalele evenimente pentru care poți apela 112 sunt:
•€ Persoană inconştientă
•€ Probleme respiratorii severe
•€ Leşin
• Hemoragie gravă
• Febră
• Intoxicaţii
•€ Arsuri termice, electrice, chimice
•€ Accidente rutiere cu victime
• Persoane conştiente căzute în locuri publice
•€ Accidente la metrou
•€ Accidente determinate de factori de mediu
•€ Explozii
• Incendii
• Cutremure
• Fenomene hidrologice/meteo periculoase
•€ Fulgeraţi/trăsniţi
• Prăbuşiri utilaje, constructii, arbori
• Agresiuni animale cu victime
• Muşcături/înţepături de animale/insecte
• Conflicte şi agresiuni fizice
• Lovire sau alte violenţe
• Droguri –€consum/trafic
Dacă suni la 112 trebuie să anunți:
•€ Ce urgenţă ai
•€ Unde este urgenţa
•€ Unde te afli
•€ De la ce număr de telefon suni
•€ Cum te numești

Operatorul evaluează urgenţa apelantului în funcţie de informaţiile primite şi transmite aceste informaţii forţelor de intervenţie abilitate în rezolvarea cazului respectiv. Dacă este nevoie de intervenţia tuturor agenţiilor, datele preliminare ale cazului sunt transmise simultan, în maximum 2-3 secunde.
•€ După furnizarea acestor date trebuie să rămâi la telefon pentru a fi pus în legatură cu agenţia de urgenţă de care ai nevoie şi pentru a primi eventuale recomandări;
•€ Dacă legătura cu numărul 112 se întrerupe, trebuie să suni din nou;
•€ Rămâi calm şi răspunde la toate intrebările: nu închide până când nu ți se spune.

Prin 112 există o singură cale de comunicare ce activează simultan toate serviciile implicate în rezolvarea urgenţelor.スUtilizarea eficientă a resurselor materiale şi umane implicate în rezolvarea urgenţelor micşorează considerabil timpul de intervenţie.

Comments

comments