FAIMĂ ÎN REGAT La 30 de ani, piteşteanca Ana Cristache face carieră în design la Londra, creând rochii de mireasă pentru aristocratele societăţii britanice. În urmă cu patru ani, piteşteanca a fost aleasă printre primii cinci creatori de rochii de mireasă din Marea Britanie. Dacă, pentru multe argeşence, o rochie de mireasă cumpărată de la Londra ar însemna împlinirea unui vis, englezoaicele se bat, în schimb, pentru a purta în ziua nunţii o astfel de creaţie vestimentară, dar produsă la Piteşti. Cea care a ajuns să-şi vândă rochiile la preţuri cuprinse între 1.600 şi 6.000 de lire sterline, în pretenţioasa lume a modei din Londra, este piteşteanca Ana Cristache. Plecată în 1996 din Piteşti, Ana s-a stabilit în Anglia, însă rochiile desenate de ea nu sunt create în Regat, ci la „Casa de Modă Ana SRL Piteşti”, firma familiei, după care pleacă înapoi. În general, aristocratele londoneze îşi comandă rochiile la magazinul Anei Cristache din Londra (magazin aflat în Knightsbridge, sud-vestul capitalei) cu cel puţin şase luni înainte. Multe din rochiile creatoarei au făcut şi înconjurul lumii, în sensul că nunţile clientelor sale au avut loc în SUA, Australia, Noua Zeelandă, India, toată Europa, Japonia, Bahamas, Jamaica etc. În ceea ce priveşte piaţa românească, oferta este una destul de limitată, având în vedere volumul mare al comenzilor venite din Marea Britanie.

Rochia de mireasă pentru soţia vedetei din naţionala de fotbal a Angliei, Joe Cole, a fost lucrată la Piteşti

Pe când era elevă la Colegiul Naţional „I.C. Brătianu” din Piteşti, Ana a plecat să urmeze cursurile liceului privat „Ardingly College” din West Sussex, după care şi-a continuat studiile la Facultatea King’s College London, unde a studiat Business Management. „La 16 ani, am plecat pentru 3 luni în Anglia, la o şcoală privată. Nişte cunoştinţe de acolo au găsit acel loc pentru mine şi eu am acceptat să mă duc. După 3 luni am venit înapoi în România şi am continuat şcoala. În 1996, directorul liceului din Anglia, unde studiasem, m-a anunţat că vor fi oferite câteva locuri pentru elevi din Europa de Est, la un preţ redus. Am acceptat şi am plecat din nou în Anglia, la internat. Pentru a-mi plăti şcoala, care era extrem de scumpă pentru buzunarele lor, părinţii mei au deschis un magazin de piese auto în Piteşti şi aşa m-au putut ţine Anglia. Munceau de la 7 dimineaţa până la 12 noaptea pentru mine. Au depus un efort extraordinar”, spune Ana Cristache. Deşi imediat după ce a terminat facultatea s-a căsătorit cu englezul Tim, Ana s-a gândit să-şi dezvolte şi propria afacere în domeniul rochiilor de mireasă. Şi-a făcut un plan şi a conceput o colecţie de 12 rochii, care au fost confecţionate tot în atelierul de la Piteşti. În acest timp a dat anunţuri în presa londoneză, şi-a creat un website, unde şi-a postat prima colecţie. Prima clientă a fost o actriţă care şi-a comandat rochia prin telefon, iar, de aici până la celebritate, nu a mai fost decât un pas.
Marea lovitură a dat-o însă în 2009, când, creatoarea piteşteană a îmbrăcat-o pe Carly Zucker, pentru căsătoria cu vedeta naţionalei de fotbal a Angliei, Joe Cole, mijlocaşul lui Chelesea, fostul coleg al lui Adrian Mutu. După ce Ana Cristache şi Carly Zucker s-au pus de acord asupra modelului rochiilor, atât pentru mireasă, cât şi pentru soacra mică şi cele cinci domnişoare de onoare, schiţele au fost trimise de la Londra spre lucru în atelierul din Piteşti, unde mama creatoarei şi echipa sa au muncit nonstop o lună de zile. Carly Zucker a fost atât de încântată de creaţiile româncei, încât a invitat-o pe Ana Cristache la nunta sa, ca pe un oaspete special.

„Fiecare rochie este unică, adaptată siluetei şi personalităţii fiecărei mirese în parte”

În ceea ce priveşte stilul adoptat, Ana Cristache spune că acesta este „unul clasic, doar cu o uşoară linie modernistă. Ideea este să ne extindem în fiecare an, să creştem producţia şi vânzările – iar toate acestea nu se pot obţine decât atunci când produsul este clasic şi elegant. Fiecare rochie este unică, adaptată siluetei şi personalităţii fiecărei mirese în parte, tocmai de aceea comenzile se dau cu şase luni înainte”. Legat de materialele folosite, majoritatea sunt pe bază de mătase: dupion, tafta, santung, organza, georgett (toate din India), satin din Italia şi China, ori dantele franţuzeşti.
În viitor, Ana Cristache îşi doreşte mult să-şi poată expune rochiile şi în oraşele mari din România. Oricum, drumul ei spre glorie a început deja şi nu oriunde, ci într-una din marile capitale ale modei, Londra. În 2007, Ana Cristache a fost inclusă în „Top 100 de femei de succes”, realizat de revista CAPITAL. Tot în 2007, Ana Cristache a fost una dintre cele cinci nominalizări la cea mai importantă competiţie în domeniul designului vestimentar pentru rochii de mireasă din Anglia, Wrapit Wedding Industry Awards 2007. Deşi premiul i-a fost acordat lui Jenny Packham, un nume cu o vechime de 25 de ani în branşă, nominalizarea a transformat-o pe Ana Cristache într-un brand.

Comments

comments

DISTRIBUIȚI