Învăţătorii, instruiți să recunoască copiii cu deficit de atenţie

873 views

Casa Corpului Didactic a organizat pentru cadrele didactice din învăţământul primar seminarii de informare pentru a-i învăţa să lucreze cu copiii diagnosticaţi cu ADHD. „Acceptă-mă, înţelege-mă, învaţă-mă”. Aceasta este dorinţa copiilor cu ADHD, dar şi numele seminarului de informare organizat de Casa Corpului Didactic, în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar, pentru învăţătorii şi psihologii şcolari din Piteşti, cu scopul de a-i ajuta să înţeleagă problemele copiilor cu deficit de atenţie şi hiperactivitate şi să găsească modalităţi cât mai eficiente de a-i integra în colectivele de copii din învăţământul primar. „Timp de 5 ani de zile, cât am lucrat la Inspectoratul Şcolar pe programul pentru învăţământul rural, am întâlnit o mulţime de situaţii în care copiii cu hiperactivitate erau consideraţi copii-problemă, iar învăţătorii nu reuşeau să găsească soluţii pentru a lucra cu ei. Unii nici măcar nu erau diagnosticaţi ca atare, ceea ce făcea totul şi mai greu. De aceea am decis să organizăm aceste seminarii, să îi ajutăm pe învăţători şi alte cadre didactice să afle ce este ADHD, să fie informaţi din surse ştiinţifice, şi să le oferim instrumentele şi modalităţile de lucru de care se pot folosi în astfel de cazuri”, ne-a declarat Dana Bezdedeanu, directoarea Casei Corpului Didactic. În cele trei zile de seminarii, peste 250 de cadre didactice din învăţământul primar din Piteşti au fost prezente la întâlnirea cu specialiştii Centrului de Sănătate Mintală Argeş şi reprezentanţii Centrului Naţional de Sănătate Mintală şi Luptă Antidrog (CNSMLA). Aceştia le-au prezentat studii de caz concrete despre cum poate fi recunoscut şi cum trebuie tratat, la ce modalităţi de abordare poate recurge un cadru didactic nevoit să se ocupe, pe lângă restul clasei, şi de un copil cu astfel de probleme. ADHD, adică „Deficit de Atenție / Tulburare Hiperkinetică”, este una dintre cele mai frecvente afecţiuni comportamentale întâlnite la copii şi adolescenţi. Studiile arată că un procent de 5% din copiii de vârstă şcolară prezintă simptome ADHD (1-2 din copiii dintr-o clasă de 30). ADHD debutează în copilărie şi poate persista şi la vârsta adultă. Deşi la unii copii simptomele ADHD dispar odată cu înaintarea în vârstă, în jur de 60% pot prezenta simptome şi la vârsta adultă. Boala afectează mai mult băieţii, raportul băieţi – fete fiind de 4 – 1. Conform studiilor, fără tratament, 30% dintre cei care suferă de ADHD merg către delincvenţă juvenilă. Dacă nu au inteligenţă superioară, o familie suport sau dacă şcoala nu îi susţine, ajung să comită infracţiuni. De aceea, diagnosticarea şi tratarea lor în consecinţă, din punct de vedere medical, psihologic, social şi educaţional, este extrem de importantă.

Comments

comments

DISTRIBUIȚI