Prin ce se deosebeşte metoda Helen Doron de alte metode de predare a limbilor străine, în principal engleza?
Ceea ce face metoda Helen Doron unică este accentul pus pe comunicarea vorbită. Ştim cu toţii cât de greu poate fi să vorbeşti într-o limbă străină, chiar după ani îndelungaţi de învăţare a ei în şcoală. Metoda Helen Doron se concentrează exclusiv asupra acelor strategii care dau rezultate, eliminând timpii morţi şi abordările învechite. Bazele metodei au fost puse în 1985, când lingvista britanică Helen Doron a creat o metodă de predare a limbii engleze asemănătoare modului în care copiii învaţă limba lor maternă, şi anume prin ascultare repetată şi încurajare continuă. Bebeluşul începe prin a-i asculta pe adulţi vorbind în jurul lui, pentru ca apoi, la un moment dat, să înceapă, la rândul lui, să vorbească. Părinţii reacţionează cu mare entuziasm la primele cuvinte ale  copilului, oricât de incorectă ar fi pronunţia, şi îl încurajează să le repete. Ceea ce se şi întâmplă, tocmai pentru că micuţul primeşte astfel „recompensa” emoţională pe care o doreşte (zâmbete, laude, îmbrăţişări).

Cum reproduce metoda Helen Doron acest proces?
Pe de-o parte, copilul ascultă acasă, de două ori pe zi, CD-urile special concepute pentru aceasta, în timp ce se joacă, mănâncă, desenează etc. Treptat, ajunge să absoarbă şi să-şi însuşească natural vocabularul, accentul şi intonaţia vorbitorilor nativi pe care îi aude în mod repetat pe CD. Ascultarea zilnică a CD-urilor este, de altfel, singura temă pentru acasă. Pe de altă parte, la curs, copilul primeşte ceea ce primeşte orice copil care începe să spună primele cuvinte: încurajare continuă.

„Lecţia decurge în aşa fel încât să nu pună presiune pe copil, ci să-i ofere exact cadrul de care are nevoie ca să vorbească în engleză”

Cum adică încurajare continuă? Copiii nu trebuie şi corectaţi când greşesc?
Corectarea se face cu blândeţe, în mod subtil, pentru a nu induce sentimentul de inferioritate sau eşec. Profesorul păstrează în permanenţă o atitudine pozitivă, entuziastă, încurajatoare. E bine ştiut că orice om, pentru a putea să comunice cu uşurinţă, are nevoie de încredere în sine. Cu atât mai mult un copil sensibil, care se poate inhiba foarte uşor. De aceea lecţia decurge în aşa fel încât să nu pună presiune pe copil, ci să-i ofere exact cadrul de care are nevoie ca să vorbească în engleză şi să se simtă mândru de reuşită, încă de la primele lecţii. Tocmai de aceea grupele de începători, indiferent de vârstă, nu dau teste scrise şi nu primesc note. Copiii învaţă, nu constrânşi sau de frica notelor mici, ci de plăcere, pentru că au libertatea de a progresa în propriul ritm şi totodată de a se juca! Cea mai bună dovadă a progresului este uşurinţa lor crescândă în exprimare.

Câţi copii sunt în grupa şi cum decurge o şedinţă la Centrul Educaţional Helen Doron English Piteşti?
O lecţie de engleză Helen Doron este diferită de ceea ce a experimentat copilul înainte, fie la şcoală, fie la tradiţionalele „meditaţii”. Cursanţii nu stau în bancă 50 de minute, cu pixul în mână; atmosfera e dinamică şi totodată relaxată, mai apropiată de comunicarea din viaţa reală decât de ambianţa artificială a unei clase. Grupele sunt de minimum 4 copii şi niciodată mai mult de 8, pentru ca fiecare să primească din partea profesorului atenţia de care are nevoie. Pe durata unei şedinţe de 45-55 de minute, profesorul foloseşte o gamă largă de materiale didactice (adesea neconvenţionale) şi strategii de predare dintre cele mai moderne, astfel încât să capteze în permanenta atenţie a copiilor. În mod obişnuit nu se apelează la traducere, activităţile se desfăşoară exclusiv în limba engleză. Ora de curs cuprinde mai multe activităţi scurte, adaptate vârstei şi organizate după un plan de lecţie gândit în detaliu. Activităţile sunt concepute astfel încât să fixeze şi să aprofundeze cunoştinţele dobândite la lecţiile anterioare. Suportul audio-vizual include cântece, dialoguri şi, pentru cei mai mici, desene animate educative.

Cum contribuie părinţii la un astfel de curs?
Orice părinte poate asista la lecţie oricând doreşte, însă pentru copiii mici (2-4 ani) e esenţial ca unul din părinţi să fie prezent şi să se implice activ în activităţi! La această vârstă fragedă, modelul lor sunt, în primul rând, părinţii. Dacă micuţul o vede pe mama făcând ceva cu entuziasm, nu va ezita să o imite. În acest fel, chiar şi copiii de doi ani pot fi antrenaţi în jocuri şi activităţi distractive, în timpul cărora vor comunica în engleză fără să-şi dea seama că practic învaţă o limbă străină. Ei percep totul ca pe un joc, cu atât mai mult cu cât se distrează împreună cu mama sau tata!

„Există programe pentru fiecare vârstă, începând de la categoria 2-5 ani până în 12 ani”

Care este oferta de cursuri, în funcţie de vârstă?
Există programe pentru fiecare vârstă, începând de la categoria 2-5 ani până în 12 ani. Cursurile pentru bebeluşi (3 luni – 2 ani) şi adolescenţi mai mari (14-18 ani) urmează să fie demarate în cadrul Centrului Educaţional Helen Doron din Piteşti în viitorul apropiat. Fiecare curs durează 10 luni şi programele au continuitate, pentru a asigura evoluţia optimă a copiilor care le parcurg.

În ce alte ţări este folosită această metodă?
Din 1985, eficienţa metodei a fost dovedită de succesul ei remarcabil în lume: peste 700 de centre Helen Doron sunt prezente în 30 de ţări din întreaga lume şi milioane de copii au învăţat limba engleză prin metoda Helen Doron. Un succes deosebit s-a înregistrat în ţări precum Polonia (160 de centre) şi Germania (peste 100 de centre).

Unde se desfăşoară cursul în Piteşti şi cum pot afla mai multe detalii cei care doresc să urmeze această metodă de succes?
Părinţii interesaţi pot participa împreună cu copiii la o lecţie demonstrativă gratuită, pentru a experimenta ei înşişi ce presupune această metodă. Puteţi afla mai multe detalii la Centrul Helen Doron de pe strada Smeurei, nr. 38, Piteşti, sau sunând la unul dintre numerele: 0752.18.18.51 sau 0348.42.69. 62.

Comments

comments

DISTRIBUIȚI